sommar sommar sommar



Igår var jag med om världens sommar äventyr!
Jag Walter och vår moster(Mai) åkte upp till Vemmentorp där Mai har ett stort hus, där fixade vi mackor, kaffe, vatten och frukt som packades ner i cykelkorgar! 
Sedan cyklade vi med vinden i håret och fiskespö i handen ner till Vemmentorpasjön där en liten roddbåt låg och väntade på oss!
Vi packade ner all packningen och började ro ut mot en liten ö mitt ute i den stora sjön!
Väl framme  la vi till vid "baksidan" (för oss) av ön där det var alldeles vindstilla.
Medan Walter entusiastiskt började fiska solade jag och moster.
När vi hade fått i oss mackor, vatten och vattenmelon gick jag och moster på upptäcktsfärd på ön, det visades sig vara en pytteliten ö och de enda invånarna var fiskmåsar och andra fåglar.
Efter ett par timmar i stek het sol utan vind blev vi tvungna att ro ut i sjön för att svalka oss och för att Walter menade att det skulle nappa bättre där ute.
När Walter inte fick napp och jag blev uttråkad och ledsen för att jag inte hade någon kamera började jag rita av det jag såg,  exempelvis mina fötter som dinglade ner i vattnet och Mai som kisade mot solen, jag ska visa er teckningarna så fort jag kan fota dem :)
Fem timmar på sjön gör att man är varm och trött så vi beslutade oss för att ro in mot land, väl framme började Walter att fiska från en liten brygga och plötsligt fick han napp men tyvärr ingen fångst :(
Tillslut cyklade vi hem och drack massor med vatten, behövdes vrekligen efter en heldag ute i solen!
När vi senare åkte hem till Helsingborg tog vi ett dopp i sjön (årets första) då såg vi ett helt stim med abborrar, men då låg spöna inne i huset :)

Detta var mitt lilla sommar äventyr. Berätta om ert!
puss

Kommentarer
Postat av: amanda

Åhhhhhhhhhhhh vad härligt det låter!! inte alls avundsjuk...

Nu ska jag berätta om min vackra sommarlovsdag jag hade igår!

Jag började morgonen med att gå upp klockan halv sju, slänga i mig lite frulle och hoppa in i bilen för att spendera lite "quality time" i en lång slingrande bilkö. När jag kommit ur den fantastiska bilkön åkte jag en bit till, och anlände äntligen till det underbara kontoret som jag längtat så efter sen jag lämnat det dagen därpå. Väl inne på det fantastiska kontoret fick jag sätta mig på min vackra kontors stol och snurra några varv medans min sprillans nya dator sparkades igång. Där, På den underbara snurr-stolen fick jag sitta, och sitta, och sitta ENDA tills klockan slog fem!!! Vilken lycka!! Jag fick också under dagen den stora äran att titta ut genom fönstret några gånger på den gula solen!! inte många som får det minsann! Jag är så lyckligt lottad! Inte alls bitter!!

det här var min underbara sommardag igår. och vet du vad det bästa är..? Jag fick den stora äran att göra om HELA den underbara processen idag IGEN!!! JAAAAA! och vet du vad som är ännu bättre..?!? JAG FÅR GÖRA DET IMORN IGEEEEN!!! JIIIIPPPIIIE!

Happas du blev lite avndsjuk nu :D <3

2009-06-25 @ 20:11:53
Postat av: irma

SV: ÅÅÅHHHHHH NEJ SLUTA!!! jag blir helt deprimerad över hur hemskt mitt liv är! jag är så sjuk så sjuk av avundsjuka! ååhhhh varför får jag aldrig sitta på en snurr-stol och sitta inne vid datan när solen skiner? åhh nej nu kommer tårarna!

Nej nu kan jag inte skriva längre, ser inte bokstäverna på dataskärmen :'( ;D



PUSS på dig vi ses snart!<3<3<3

2009-06-25 @ 21:29:57
URL: http://irmash.blogg.se/
Postat av: mam

Sol,vind och vatten är det bästa som finns!!!

2009-06-25 @ 21:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0