Teaterns väsen




Franzi

Godmorgon eller god förmiddag får jag kanske skriva, idag är det en riktig ruggig höst dag i Helsingborg, på gott och ont.
Igår kväll var jag nere på Dunkers på vernissagen av teater utställningen -Teaterns väsen, som öppnade igår  och håller på till och med 31/1/2010.
Är verkligen en utställning att rekommendera som visar kostymer, scenografi, skådespelare och mycket mycket mer.
Kvinnan bakom utställningen är Yvonne Eriksson och tog hand om mig när jag praktiserade på teatern och när jag var där har jag ett svagt minne av att Yvonne pratade om någon utställning, så det var väldigt kul att se resultatet!
I ett hörn precis i början av utställnings rummet fanns det bilder, ljudupptagning ett sminkbord med diverse saker på, denna hörnan tillhörde Franzi Gustafsson.
Franzi jobbade på teatern och när jag var liten hade Franzi sagt till min mamma att jag hade en fantastisk sång röst enbart genom att höra en liten trudelutt när jag och min bror gick påskkärringar.
När jag tänker på min bardom är Franzi en del av den med sin rullator och godiskorgar.


Kommentarer
Postat av: mam

I morgon går vi och hälsar på kära Franzi och be att få höra berättelser från de gamla goda tider.

2009-09-26 @ 12:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0